Informace z okolních zemí

Známý závodní okruh vznikl již před 100 lety s částečným využitím běžných silnic. V roce 2022 proběhly rozsáhlé úpravy, které mimo jiné obsahovaly i částečnou výměnu povrchu závodní trati z roku 2006 v místech největších stoupání, která na trati dosahují 20 %, včetně povrchů v kombinaci zatáček Eau Rouge a Raidillon nebo v zatáčce La Source. Současně byla vybudována částečné paralelní trať pro motocykly. Nároky na rovinatost a povrchové vlastnosti asfaltové vrstvy byly pochopitelně enormní.

Pokládku asfaltových vrstev realizovala belgická společnost Bodarwé. Pro zajištění maximální kvality probíhaly práce nonstop při rychlosti 3 až 4 m/min a teplota asfaltové směsi byla z důvodu lokálních chladnějších klimatických podmínek stanovena na 180 °C, aby bylo zajištěno optimální zhutnění

Asfaltové směs „Le Noir“ byla formulována na základě požadavků FIA speciálně pro Spa-Francorchamps a její složení je přísně střeženým tajemstvím.  Výrobu asfaltové směsi zajišťovala dceřiná společnost Bodarwé – společnost Boreta S.A. na obalovně Benninghoven TBA 4000.

Původní asfaltový povrch byl nejprve odstraněn frézou Wirtgen W 220i s hloubkovým regulátorem Pro Active a 3D řízením. Vlastní pokládka byla prováděna jako bezespará  třemi finišery Vögele Super 1800 – 3i, přičemž každý finišer prováděl pokládku v šířce 4,1 až 4,3 m. Finišery byly vybaveny lištou AB 500 TV vybavené Big-MultiPlex-Ski a ultrazvukovými senzory pro zajištění maximální rovinatosti v podélném směru.

Celkem bylo takto sanováno 1,4 km povrchu okruhu.

Zdroj: Asphalt + Bitumen 04/2023
Zpracoval: Ing. Václav Valentin